wtorek, 28 kwietnia 2015

Aktorzy w teledyskach, czyli kto u kogo ostatnio zagrał

Dzisiejszy wpis będzie trochę z innej beczki z dwóch dość błahych powodów. Pierwszy powód to chęć przerwania blogowej monotonii. Nie da się ukryć, że ostatnio na blogu publikowałam w kółko recenzje jakichś filmów, albo seriali i szczerze mówiąc, miałam ochotę na napisanie czegoś innego. Po drugie zaś, w przeciągu ostatnich kilku tygodni moi promotorzy zawalili mnie nawałem pracy związanej z analizą danych i nie mam czasu obejrzeć niczego konkretnego, co trwałoby dłużej niż 50 minut, więc najzwyczajniej w świecie słucham muzyki. Słuchanie jednak w kółko tych samych piosenek jest dla mojego mózgu męczące i nużące, więc z pomocą przyszedł mi YT. Bo kto powiedział, że nie można słuchać przypadkowo wybranych playlist i przy okazji zerkać na lecące w tle teledyski? Jedno z takich zerkań zakończyło się dla mnie lekką traumą i chwilową utratą kontroli nad żuchwą, a przy okazji zainspirowało do stworzenia tego wpisu.

Nie od dziś wiadomo, że w teledyskach można zobaczyć znanych i lubianych aktorów, oraz mniej znanych, dla których zapewne zagranie w teledysku dostarcza trochę grosza. Jak również wiadomo, są teledyski lepsze i gorsze, dziwne i dziwniejsze. Są jednak też takie, przy których zastanawiamy się jaki desperacki akt zmusił aktora do zaangażowania się w ten właśnie konkretny projekt. Nie mam zamiaru być w tym wpisie złośliwa i nie będę wylewać na nikogo przysłowiowego wiadra pomyj. Po prostu stwierdziłam, że zrobię listę teledysków, dość nowych (chociaż okaże się pewnie, że owa nowość jest dla mnie pojęciem względnym), które akurat podczas słuchania przypadkowo wybieranych list na YT wpadły mi w oko i w ucho.

1. Tom Hanks (Carly Rae Jepsen I really like you) – czyli zacznijmy od teledysku, który wywarł na mnie największe wrażenie i stał się inspiracją do tego wpisu. Trochę nie rozumiem jak laureat dwóch Oscarów znalazł się w teledysku do piosenki gwiazdki pop, ale starając się nie być wredną i uszczypliwą, muszę stwierdzić, że aktor chyba też nie bardzo wie co tam robi, bo oglądając teledysk po raz piąty, nadal nie mogłam pozbyć się wrażenia, że Hanks czuje się tam bardzo nieswojo...



2. Ian McKellen (George Ezra Listen to the Man) – czyli porzućmy złe wrażenia wywarte teledyskiem nr 1 na mojej liście i skupmy się na rzeczach przyjemnych. Ten teledysk zawsze wywołuje na mojej twarzy ogromny uśmiech, bo widać że mamy odpowiedniego aktora w odpowiedniej roli w teledysku do odpowiedniej piosenki.



3. Natalie Dormer (Hozier Someone New) – szczerze mówiąc nie wiem dlaczego lubię ten teledysk aż tak bardzo, ale może to wina piosenki, którą mogę słuchać na zapętleniu. Mimo to uważam, że twórcy teledysku mieli ciekawy pomysł, a Dormer wpasowała się idealnie w stworzony klimat.



4. Pedro Pascal (Sia Fire Meet Gasoline) – czyli pozostając w związku z aktorami z Gry o Tron, jak Pascal udowodnił, można jednocześnie zagrać w ciekawym teledysku i w reklamie bielizny Heidi Klum razem z Heidi Klum. Tak czy siak, jest Oberyn, więc jest dobrze.



5. Max Minghella (The Killers Shot at the Night) – jeden z moich ulubionych teledysków. Jak wiadomo nie ma nic lepszego od Kopciuszka w Vegas.



6. Dianna Agron (Sam Smith I'm not the only one) – nie wiem czy bardziej lubię piosenkę, czy teledysk. Dla mnie jedno nie istnieje bez drugiego. Nic dodać, nić ująć.



7. Katie McGrath (Hozier From Eden) – czyli teledysk = mini film z Lady Morganą w roli głównej. Idealne tło dla nastrojowej piosenki.



8. Dane DeHaan (Imagine Dragons I bet my life) – przedziwny jest teledysk, zrealizowany przez ludzi z ogromną wyobraźnią i dysponujących zapewne niemałym budżetem. Jedno jest pewne DeHaan świetnie pasuje do tego klimatu.



9. Shia LaBeouf (Sia Elastic Heart) – cóż, ten teledysk dla wielu osób ma w sobie wiele podtekstów, Sia twierdzi, że jest inaczej, a ja po prostu lubię piosenkę. Teledysk jest dość odważny, bym rzekła, ale żeby aż tak, to bym nie powiedziała.



A Wy zauważyliście ostatnio jeszcze jakichś aktorów w ciekawych teledyskach?

2 komentarze:

  1. Też nie rozumiem.. Hanks! Dlaczego? W takiej piosence.. coś nie tak, bo faktycznie wygląda jakby się tam czuł nieswojo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może przegrał jakiś zakład ...? Albo uznał, że będzie zabawnie, tylko w jakimś momencie coś poszło nie tak ;)

      Usuń